söndag 21 augusti 2011

Söndag, semestern är slut...

Hej!
Ja, i dag är det söndag, sista dagen på min ledighet..börjar jobba igen i morgon efter nästan fyra veckors ledighet, men jag jobbar två dagar och sen är jag ledig onsdag, en mjukstart.
Sommarvädret har varit lite si och så, ömsom regn och sol, men jag tycker inte att det har så stor betydelse, bara man får vara ledig och göra som man vill i några veckor.
Vi har haft besök av min syster Monica med make och två barnbarn..kul att dom kunde komma, bra kämpaglöd att orka köra hit ner till oss från Piteå. Lennart har ju MS och han hade verkligen svårt att gå, men dom tog sig hit och hem..inte alla som tar sig den mödan att komma och hälsa på oss inte, en eloge till syrran med familj.
Vi gjorde lite saker tillsammans, var på Liseberg och vann en massa choklad, var till Bloms i Mellerud, var ute och käka lite, var på Smögen och gick runt på bryggorna, ja lite av varje. Nu kommer nog inte dom ner mer tillsammans, kanske att syrran kommer själv någongång, för maken kommer inte att orka, kram Lennart, det var kul att köra din bil Audin, automatlåda vilket är perfekt för mig med som har ont i lederna.
Under vecka 32 så hade vi våra småttingar här Erik och Alvie, vi var på Emaus och kolla lite på djuren, sen var det inte så mycket annat, ute och shoppade lite. Det regnade nästan helan veckan så det blev inte mycket bad heller. Vi var till Uddevalla och gick strandpromenaden, mycket fint att gå där.
Under vecka 33 så åkte vi ner till Skåne på tisdagen, vi var hemma på onsdag kväll. Vi kom till Skåne och Ystad på tisdag, tog in på hotel prins Carl. Gick och strosade i Ystad innan vi gick och hälsade på moster och morbror. Dagen efter åkte vi till Danmark, hamnade på motorvägen och när gubben väl kommit på den så finns det ingen avtagsväg att ta in på någon annan väg. Vi kom till Helsingör, shoppade lite i en affär, tog färjan till Helsinborg, och vips så var vi på väg hemåt, ja, vi stannade till i Ullared och handla litegrann också, ja det är snabba puckar när man är på semester med min gubbe.
Nu har vi varit hemma resten av veckan, igår var vi och firade Alvie som blev 10 år den 19 aug, vi gav henne en jättefin röd cykel, hon blev nöjd med den. Åren går fort så ta hand om varandra.

Den rätta tiden att koppla av är när du inte har tid till det.

- SIDNEY J HARRIS -

1 kommentar:

  1. Heeij.. det gick ju inte att posta kommentaren här sist, så jag svarade dej inne hos mej, ser du det? Kraam på dej goa sis. pözz ♥

    SvaraRadera