söndag 22 maj 2011

Dop i Falköping


Hejsan!
Nu var det ett tag sedan jag var här och skrev. Fb tar ju över helt och hållet, men nu ska jag försöka att uppdatera litegrann. Jag får väl döpa om min blogg, för här händer det inte så mycket med vikten förutom att semestern var en semester med mycket gott att äta, ja, resten kan ni ju räkna ut själva.
Idag ska vi åka till Falköping och på dop, lille Douglas skall döpas i dag. Ska bli jättekul.
Det är ju alltid det där problemet med vad man ska ha på sig, har i allafall fått på mig en somrig klänning vita tights, ska ha min fina jeansjacka till det och vita sandaler..det blir fint det.

Det ska bli åska här till kvällen, huvvaligen, gillar inte det, men det är ju bara att ta det, vädret kan man inte råda över. Snart är det väl sommar och varmare väder. Vi har ju precis kommit hem från Mallorca så jag ska väl inte klaga heller. På tal om klaga så har jag läst en bok som heter " En klagofri värld", sluta klaga och lev ditt liv istället. En mycket lärorik bok, man ska försöka att inte klaga på 21 dagar, tror du att det går? Jag har inte klarat en dag än, men jag försöker i allafall...usch vad man klagar egentligen..

Nu mina vänner ska jag göra annat här, vad vet jag inte..men jag önskar er alla som kikar här en bra söndag.

Kram Siv

2 kommentarer:

  1. Men titta! Där är du ju! :o)

    Va, gla ja blir! :o)

    Roligt med barndop. Nu är det många år sen sist för oss. Barnbarnen växer så det knakar o några fler har det ju inte blivit.

    Just nu ligger de två och sover i stora sängen. Det blev en helg hos mormor o morfar. Så idag har jag hämtat på fritids och dagis. Jättekul! Jag älskar verkligen att få rå om dem.

    Låter som en intressant bok du läst. Något jag får fråga efter på bibblan nästa gång jag beger mej dit.

    Jag slutar mest troligt att blogga. Har fått lite nog av det, känns det som. Men jag hoppas vi håller kontakten ändå. Och att ni kommer på sommarbesök precis som vi pratat om tidigare.

    Mejlen kommer att finnas kvar

    tanttheas@yahoo.se

    och så har du ju mitt telenr :o)

    Jättekul att höra av dej! Hoppas du mår så gott och så hörs vi....

    Stora kramar

    Monika

    SvaraRadera
  2. Heeij sis..

    så fin å somrig du är på bilden..härlig bild.
    Hoppas du mår bra, å du, den boken verkar ju vara kanon..kanske man får ta å läsa den..tror du jag får tid å hålla en bok i handen..=))
    Man får kanske låna den som ljudbok, så jag kan lyssna på den på jobbet..=)

    Men visst är de ju så att man kanske har liiite för lätt för å klaga, å gnälla.. trist nog. Vi får väl kanske ta varann i arm å ge oss själva stooort klagofritt andrum..tror de.
    Fast jag tycker iof att jag sen jag låg inne, ja, du vet.. sen dess har jag ju börjat tänka om ganska mycket, gällandes allt..tycker jag.

    Duu, kommer ni upp nåt i sommar? Vi åker väl såklart till Monica då, eller hur?
    Tänkte jag skulle dra me Krille upp dit me en dag, så han me får se hur vackert det är hos dom.

    Mamma blev såå gla över morsdagspresenten, hon hade redan planerat färdvägen att gå hem till oss.. å jag och tjejerna som skämtat om det i förrgår..=) Men de får ju ta den tid de tar, hon har ju sin "nisse", hon kan sätta sig å vila, ta en glass på stan, å bara njuta en varm dag.. sen får hon ju skjuts hem igen..Jaa, hon e gullig vår älskade mor.. finnes ju ingen bättre än hon ♥♥♥
    Ha de så bra goa sis.. tack för dina goa kommentarer, har varit såå usel å svara ett tag nu, men du vet ju, jag säger bara VIT MÅLARFÄRG..=)=) kraaaam lilsis. ♥

    SvaraRadera