söndag 5 juni 2011

En vanlig söndag, nästan..

Idag har jag hunnit med en massa, kl är bara 14.00. Jag har frostat av frysen, och det var inte lite is i den inte...nästa frys blir en som man slipper frosta ur.
Bankat fläskfilé och lagt i marinad inför grillningen med våra barn och barnbarn samt svärson (får ju inte glömma honom).
Bakat en ananaspaj, den godaste paj jag någonsin ätit (tack A-K för att vi fick receptet).
Städat undan, dammsugit, ska bara försöka mig på att damma av mattorna också och det är inte det lättaste ska jag säga med två armar som knappt klarar av att tvätta håret.
Nu sitter jag här och skriver lite i min blogg som sagt.

Har fått dystra besked ang en släktning, men inget som jag tar upp här. Men det får en att fundera på vad som meningen med livet och vad som är viktigt. De viktiga för mig är inte att ha jobb eller pengar, men man måste ju ha det för att kunna leva. Det viktiga är att jag får umgås med mina barn och barnbarn och att kunna ge och hjälpa dom när dom behöver mig, då känner jag mig lycklig och känner att jag har en uppgift att fylla trots allt. Livet är kort el långt, man vet aldrig vad som väntar inom den närmaste timman.

Solen skiner här idag och det varmt, så jag får gå ut på altanen med en kopp kaffe och njuta av livet och det som det har gett mig hittills.

Kram

1 kommentar:

  1. Heeij kära sis.. nee, jag är inte in å skriver allt för ofta, då jag väl får tid, så har jag ingen fantasti.. å nu har det ju mest bara varit om renoveringen.. intressant..? neee.. tror int de..=)

    Så gott ni käkat.. jag går på nutrilette nu, sen i söndags, ner -3kg så vitt jag vet iaf.. jag måste bara dricka ännu mer än jag gör.. ska iaf köra 8-9dgr, sen blir de LCHF igen för fulla muggar för Krilles skull.. vi måste ju.. känns himla bra än så länge iaf.. nu e jag på språng igen =)

    Håller ni på att smälta bort där nere då? VI har me haft gazzande sol, å jag som står ute å slipar hela dagarna, innan jobbet, jag har ju ingen skugga å stå i när jag slipar, så man får sig lite färg, men vaaaarmt är de..=)

    Duu.. nog ska du väl skriva här.. lägg in nån bild me då å då.. de är ju skoj.. på ALvie å Erik åtminstone, så man får se hur de gooa fisarna växer..=)

    Ha de så bra, kramar om mer massor.. å duu.. ta tag i hammarn själv när du orkar å så.. så du får klar din lilltoa..du är ju händig. Kraaam lilsis ♥

    SvaraRadera